Jabolčni kis – neresnice o pozitivnih učinkih na zdravje

Jabolčni kis je v zadnjih letih med ljudmi pridobil kar nekaj priljubljenosti – saj naj bi le ta pomagal pri številnih težavah, ki pestijo ljudi. Od diabetesa pa vse do izgube telesne teže. Čeprav je jabolčni kis zelo zdrav, še vedno ne ustvarja čudežev, kakor zagotavljajo nekateri nutricionisti.

Jabolčni kis in šest mitov, ki jih predstavljajo mediji

Izboljšano delovanje imunskega sistema

Uporaba jabolčnega kisa lahko na splošno izboljša zdravje. Jabolčni kis nastane z razvojem bakterijskih kultur in kvasovk v jabolčnemu soku. Tiste sestavine, ki zares pripomorejo k izboljšanju vse splošnega počutja pa so antioksidanti, ki zmanjšajo možnost za nastanek kroničnih in kardiovaskularnih bolezni ter diabetesa.

V razmislek pa velja vzeti dejstvo, da znanstveniki še vedno niso definirali dejanske vsebovanosti antioksidantov.

Zmanjšuje sladkor v krvi

Jabolčni kis lahko pripomore pri zmanjšanju sladkorja v krvi, raziskava je povezala ocetno kislino z majhnim zmanjšanjem deleža sladkorja v krvi, takoj po zaužitem obroku. Vendar pa je bila ta raziskava ustvarjena s pomočjo testiranja na laboratorijskih miših, kar pa vsekakor ne moremo povezati z delovanjem človeškega telesa in posledično z zmanjšanjem sladkorja v krvi, zaradi zaužitega jabolčnega kisa. Diabetiki pa bi morali biti pozorni na uporabo jabolčnega kisa, saj lahko ta znatno vpliva na priporočen vnos inzulina.

Z jabolčnim kisom do izgube teže

Čeprav si nekateri želijo, da bi bila ta trditev resnična, je razumsko ena žlica ali pa en majhen kozarček jabolčnega kisa na prazen želodec preprosto premajhna količina za željen učinek izgube teže. V raziskavi, so udeleženci uživali majhne količine jabolčnega kisa, medtem pa so imeli zelo strogo dieto, ki je pripomogla, k izgubi kilogramov.

Uničuje bakterije

Samo zato, ker v besedni zvezi jabolčni kis, najdemo besedo kis, ki nas spominja na besedo kislina, še vedno ne pomeni, da bo ta kislina uničila bakterije ali pa, da bo razstrupila naše celotno telo. Znanstveniki pa poudarjajo, da lahko jabolčni kis zmanjša možnost zastrupitve s hrano, v tej točki pa ne prepreči prehlada, različnih okužb in virusov.

Visoka vsebovanost probiotikov

Največ probiotičnih prvin najdemo v substratu po fermentaciji jabolčnega kisa, vendar se skozi pridelavo kisa, probiotične prvine preprosto izgubijo. Zato je vsebovanost probiotikov v jabolčnemu kisu zelo majhna in v osnovi zanemarljiva.

Z jutranjim pitjem jabolčnega kisa, do manjšega apetita čez dan

Ne drži! Raziskava je pokazala, da kis upočasni prebavni encim v prebavnem traktu. Temveč je za ljudi z diabetesom to celo nevarno. Čas prebave se namreč podaljša, nivo inzulina pa zaradi tega ni več stabilen.

Tukaj pa lahko preverite, kako jabolčni kis uporabiti na vrtu: https://www.explicit.si/kis-na-vrtu-in-okoli-njega/